Izobraževalni trenerModerni izobraževalec je tudi sam navdušen in radoveden učenec, ki ve kaj hoče. Zna se vživljati v čustva drugih in je strpen do drugačnosti. Pozna prednosti timskega in skupinskega dela ter zna usmerjati enega in drugega. Zaveda se, da zemljevid ni pokrajina in da na poti učenja ni neuspeha. So le povratne informacije. Je strateško usmerjen in uporablja spoznanja različnih ved; psihologije, jezikoslovja, didaktike, retorike, logike, andragogike, pedagogike, sugestopedije, nevrolingvističnega programiranja, sociologije, etike in mnogih drugih.
Da bi bili različni strokovnjaki, ki so se znašli tudi v vlogi izobraževalca, ter številni drugi, ki svoje znanje in kompetence prenašajo na druge, kljub svojemu obsežnemu znanju in dolgoletnim izkušnjam kos tej odgovorni nalogi, se je zanjo potrebno temeljito izuriti in usposobiti.
V ta namen smo pripravili mednarodni izobraževalni program Izobraževalni trener.
Komu je program namenjen
Mednarodni program Izobraževalni trener je program profesionalnega treninga, ki je namenjen:
- srednje, višje, visokošolskim in univerzitetnim profesorjem,
- notranjim in zunanjim trenerjem različnih veščin in kompetenc v podjetjih,
- izobraževalcem izobraževalcev,
- pedagogom, andragogom,
- študentom - bodočim profesorjem in učiteljem,
- učiteljem v šolah za starše, šolah samozavesti in osebnega razvoja itd.,
- različnim predavateljem, ki prenašajo svoje znanje na druge na različnih tečajih, strokovnih usposabljanjih itd.,
- mentorjem v podjetjih, društvih, javnih zavodih, združenjih ter drugih podobnih institucijah,
- mentorjem, tutorjem, inštruktorjem, vaditeljem, učiteljem v raznih organizacijah na področju prostovoljstva, humanitarnega dela, taborništva in skavtov,
- vsem ostalim, ki so strokovnjaki in specialisti za svoje strokovno področje, niso pa strokovnjaki na področju didaktike oz. metodike poučevanja/učenja ter mehkih veščin nasploh.
Vsi zgoraj omenjeni sicer (odlično) poznajo svoje strokovno področje, za učinkovit prenos znanj, veščin in izkušenj pa potrebujejo tudi metodološka znanja, poznavanje tipov osebnosti, osnov vodenja in motivacije in še bi lahko naštevali.
Cilji
Cilj programa / intenzivnih treningov, ki temeljijo na metodi Globalno učenje®, je pridobitev temeljnih znanj in veščin za posredovanje znanja in izkušenj na seminarjih, delavnicah, predavanjih. Obenem je cilj programa tudi učinkovito upravljanje s samim seboj ob upoštevanju svojih veščin, sposobnosti, lastnosti, prepričanj in vrednot ter spoznavanje prednosti in pomanjkljivosti lastnega sloga treninga in s tem izboljšanje lastne stopnje učinkovitosti.
Cilji programa:
- razlikovati med različnimi tipi udeležencev glede na različne kriterije (VAKOG, meta programi, Myers-Briggs, SDI) in to znanje uporabiti pri načrtovanju in izvedbi delavnic,
- opredeliti različne tipe udeležencev in smiselno prilagajati trening glede na njihove potrebe,
- uporabljati načela (kako se odrasli učimo, kaj nas motivira in kakšni cilji nas vodijo) za izobraževanje odraslih pri načrtovanju in izvedbi treninga,
- vzpostaviti in ohranjati dober stik v izobraževalni skupini,
- znati oblikovati trening (potek, gradiva, vaje) glede na delovanje možganov,
- pri načrtovanju in izvedbi IP upoštevati različne vrste inteligentnosti,
- znati sidrati (prostor, ljudi, dogodke),
- oblikovati različne okvirje treninga,
- pri načrtovanju in izvedbi treninga uporabiti različne modele,
- znati pripraviti učna gradiva, oblikovati vaje, izročke,
- se naučiti tehnik za odpravo blokad in prepričanja, ki omejujejo aktivno učenje,
- preokviriti in spremeniti lastna omejujoča prepričanja na poti do odličnega trenerja,
- poznati in uporabiti različne metode za (samo)evalvacijo treninga/ samega sebe,
- se znati pripraviti na izvedbo delavnice,
- spoznati in razumeti sebe kot izobraževalnega trenerja,
- znati komunicirati na več ravneh,
- spoznati in uporabljati različne funkcije, vloge in identitete trenerja,
- opredeliti lastne vrline in šibkosti kot trenerja,
- na temelju kompetenčnega kolesa pripraviti akcijski načrt za lasten profesionalni in osebni razvoj,
- znati uporabiti različne zaznavne položaje,
- ugotoviti lastne motivacijske mehanizme,
- prepoznati lastne stresorje ter jih učinkovito obvladati,
- znati izbirati različna notranja stanja za večjo učinkovitost,
- razlikovati procese skupinske dinamike,
- znati uporabiti teorijo flowa pri lastnem učenju ter učenju/izobraževanju/usposabljanju drugih,
- učinkovito zastavljati vprašanja za spodbujanje učenja,
- prepoznavati ter znati ravnati z zahtevnimi situacijami na delavnicah,
- poznati in uporabljati vloge ter temeljne kompetence moderatorja,
- spoznati in uporabljati osnovne moderatorske tehnike in metode,
- uporabljati coaching kot metodo za motivacijo, odpravljanje blokad in razvoj potencialov v izobraževanju,
- razlikovati med različnimi mediji ter jih učinkovito uporabljati na delavnicah,
- uporabiti metode za ustvarjanje vzdušja in sprostitev,
- uporabljati sodobne oblike in metode za izobraževanje odraslih,
- razlikovati med različnimi vrstami izobraževalnih procesov, seminarjev, delavnic, treningov,
- znati izdelati finančno kalkulacijo izobraževalnega programa/ treninga,
- poznati osnove trženja in promocije programa.
Razvoj kompetenc
- Usposobljenost za pripravo, izvedbo in evalvacijo izobraževalnega procesa: načrtovanje, oblikovanje, izvedba in evalvacija izobraževalnega procesa ter spremljajočih gradiv; prenašanje znanja in kompetenc na druge;
- Usposobljenost za nove načine, metode in oblike dela z odraslimi: uporaba načel za izobraževanje odraslih in ustreznih pristopov glede na različne tipe udeležencev izobraževanj; obvladovanje različnih metod in oblik dela z odraslimi ter didaktičnih iger v različnih fazah izobraževalnega procesa; ustvarjanje spodbudnega učnega okolja in odpravljanje blokad pri učenju; moderiranje, coaching, vodenje, e-učenje, kombinirano učenje, komunikacija in druge tutorske veščine v e-učilnici;
- Usposobljenost za razvijanje novih kompetenc in novih znanj pri udeležencih izobraževanj: motivacija drugih, timsko in projektno delo, komuniciranje, ravnanje z zahtevnimi situacijami, upravljanje s stresom;
- Gradnja in razvoj lastnega znanja, kompetenc: samoevalvacija, vseživljenjsko učenje, upravljanje s seboj.
- Usposobljenost za delo s sodobno tehnologijo – IKT kompetence in tehničnimi pripomočki: računalniška pismenost, e-učenje, delo z grafoskopom, listno tablo, belo tablo, itd;
- Osnove trženja in prodaje: trženje izobraževalnega programa in njegove posebnosti, razlika med trženjem in prodajo.
Vsebina
Program je razdeljen v 5. modulov (+6. modul), pri čemer je vsebina razdeljena v tri dele in sicer glede na kakšen način jih bomo v programu izvajali:
- Vsebine, ki jih bodo na treningu izvajali trenerji/predavatelji programa, pri čemer bodo pri tem uporabljali različne pristope in andragoške metode. To so najzahtevnejše in za udeležence nove vsebine.
- Vsebine, namenjene samostojnemu učenju udeležencev in s končnim ciljem v sklopu programa na izbrano temo pripraviti nastop/trening za ostale udeležence. Udeleženci ob pomoči trenerjev poiščejo ustrezno gradivo za izbrano temo ter pod njihovim mentorstvo pripravijo svoj nastop.
- Vsebine, ki jih bodo udeleženci osvajali, nadgrajevali in komentirali v e-učilnici pod vodstvom e-tutorja. To so vsebine bolj teoretične narave, ki jih lahko udeleženci predelajo tudi samostojno, v pomoč pa sta jim gradivo v e-obliki in e-tutor.
Vsebine, ki jih bodo na treningu izvajali trenerji/predavatelji programa so:
1. MODUL
Strateška komunikacija
- Kalibriranje
- Strategija PRLL
- Komunikacija glede na zaznavne sisteme
- Aktivno poslušanje
Odrasli se učimo drugače
- Načela v izobraževanju odraslih
Sidranje
- Proces sidranja
- Sidranje in učenje
- Vrste sider
- Kaj lahko sidramo: udeležence, vsebine, prostor, vzdušje
- Oblikovanje in vstavljanje sider
2. MODUL
Okvirjanje delavnice/ seminarja
- Opredelitev in potek
- Proces
- Postopek
- Okvirji: ciljni, časovni, vsebinski, organizacijski, energijski, zgodbeni itd.
- Piramida delavnice/ seminarja: trener, tema, posameznik, skupina
- Standardni NLP format za predstavitev – Grinderjev format
Načrtovanje seminarja
- Oblikovanje, doseganje in členjenje ciljev (osebnih, vsebinskih,
didaktičnih)
- Načrtovanje seminarja/ delavnica po metodi Storyboarding
- Razdelitev snovi za učenje
- Taksonomije, Model GEOCI (Goal/ Outcome, Evidence, Operations,
Corrections / Improvements) in izvedbeni načrt
Učne logične ravni učenja
- Batesonova teorija in krivulja učenja
- Logične ravni po R. Diltsu
Ravnanje z omejujočimi prepričanji za učenje
- Opredelitev in ozaveščanje prepričanj
- Tehnike za odpravo omejujočih prepričanj: preokvirjanje, odpravljanje
3. MODUL
Temeljni stebri učinkovitega trenerstva
- Cilja usmerjenost
- Čutna ostrina
- Prožnost v vedenju
- Dober stik
- Kalibriranje
- Stanje odličnosti
- Akcija
- Moč besed in pozitivni jezik
Osebnost trenerja
- Osebna karizma
- Trenerjeva vizija
- Kongruentnost
- Kompetenčno kolo trenerja
- Analiza lastnih vrlin in šibkosti
- Akcijski načrt lastnega razvoja
Ravnanje s samim seboj
- Ravnanje z lastnimi notranjimi stanji
- Zaznavni položaji in njihova uporaba v trenerskem delu
- Sidranje in notranja stanja (krogi odličnosti)
4. MODUL
Flow v učnem procesu
- Kaj je flow?
- Uporaba teorije o flowu pri učenju iin poučevanju
- Strategije za doseganje flowa
Učinkovito zastavljanj vprašanj
- Razlogi za vprašanja in koristi učinkovitih vprašanj
- Osnovne vrste vprašanj
- Vrste vprašanj (glede na vsebino, na način spraševanja)
- Modeli za učinkovito zastavljanje vprašanj (META, SPIN, GROW)
- Napotki za učinkovito zastavljanje vprašanj
- Vprašanje, ki se jim je bolje izogniti
- Strategije reševanja konfliktov (zaznavni položaji, reševanje konfliktov po
Modelu dvojne skrbi (Blake, Mouton), uporaba modela Satir, uporaba
modela SDI (Strength Deployment Inventory – Pregled nabora
osebnostnih vrlin)
- Ravnanje s kritikami po B. Isertu in A. Mindellu
Moderiranje v učnem procesu
- Kaj je moderiranje
- Vloge moderatorja
- Moderatorjeve temeljne kompetence po IAF-u: aktivno in empatično
poslušanje, parafraziranje in povzemanje, zastavljanje vprašanj, dajanje
navodil in učni tipi, čutna ostrina in opazovanje (kalibriranje), posredovanje
povratnih informacij
Coaching v učnem procesu
- Kaj je coaching?
- Umetnost in veščina coachinga
- Coaching stanja
- Coaching formula
- Učinkovita vprašanja
- Ključni koncepti coachinga: ustvarjanje zavezništva, izgradnja zaupanja,
pospeševanje delovanja, prevzemanje odgovornosti, pohvala versus
priznanje, iskanje bistvenega sporočila, integracija, proslavljanje dosežka
5. MODUL
Metode za ustvarjanje pravega učnega okolja in vzdušja
- Osnove uporabe sprostitve in glasbe v učnem procesu
- Učno vzdušje
- Vizualne vaje (vizualizacija, mentalni trening, fantazijska potovanja)
Druge metode
- Metoda sugestopedagogike (aktivna faza učenja, pasivna faza učenja,
integracija)
- Metoda »Globalno učenje®«
- Metode izkušenjskega učenja (študija primera, igre vlog)
- Metoda možnostnega učenja
6. MODUL
Mentorstvo, coaching in tutorstvo skozi celoten izobraževalni proces
Razčlenitev izobraževalnega programa v sklope (module) omogoča upoštevanje prioritet, ki so za posamezne skupine lahko individualne. Glede na ciljno skupino udeležencev ter njihov interes za določene vsebine je mogoče posamezna področja podrobneje ciljno obravnavati. In nenazadnje; v primeri večjih premorov med moduli, je udeležencem omogočen čas za procesiranje, preizkušanje, samostojno učenje in projektno delo.
Trajanje in organizacija
Osnovni program obsega skupaj 5 modulov po 4 dni, to je skupaj 160 andragoških ur predavanj, treningov in vaj. 6. modul je namenjen projektnemu delu in pripravi projektne naloge – skupaj 40 andragoških ur, pri čemer udeleženci pripravljajo projektno nalogo od prvega modula dalje, ko si razdelijo naloge in obveznosti. 20 andragoških ur je namenjenih še končnemu izpitu. Celoten program tako obsega 200 andragoških ur.
Vseh pet seminarskih sklopov /modulov so zaokrožene celote ter sevsebinsko nadgrajujejo.
Skozi celoten program poteka tudi aktivno samostojno učenje v e-učilnici (Wiki okolju), kjer je pripravljenih nekaj seminarskih vsebin, ki so del obveznih vsebin ali vsebin ki obvezne vsebine v programu usposabljanja nadgrajujejo oz. dopolnjujejo. Udeleženci vstopajo v e-učilnice vodeno (pod vodstvom e-tutorja in ob jasno zastavljenih ciljih e-učenja), razpravljajo na forumih, imajo pa tudi možnost k oblikovanim vsebinam dodajati tudi nove.
Termini 2014
1. modul: 25.09. – 28.09.2014
2. modul: 20.11. – 13.11.2014
3. modul: 22.01. – 25.01.2015
4. modul: 26.03. – 29.03.2015
5. modul: 28.05. – 31.05.2015
IZPIT: Termin bo določen naknadno.
Šolnina
Šolnina za celoten program znaša 2.000,00 EUR + 22% DDV = 2.440,00 EUR, pri čemer je mogoče šolnino plačati v večih mesečnih obrokih. (Cena je podana za enega udeleženca).
Prijave
Za prijavo na program izpolnite prijavnico oz. nas kontaktirajte.
[ Tiskana prijavnica ]
---
Končni cilj programa je udeležence / trenerje usposobiti za učinkovit prenos strokovnih znanj, veščin in kompetenc na druge, pri čemer naj bi način poučevanja / usposabljanja na treningu postal tudi način kasnejšega delovanja in ravnanja slehernega udeleženca / trenerja / predavatelja na lastnih seminarjih in usposabljanjih.
Namen treninga je vsakemu udeležencu dati potreben nabor orodij za treniranje, le–tega z njim trenirati in mu omogočiti, da ga usvoji in ponotranji. Tak nabor orodij so programi mišljenja in ravnanja, ki temeljijo na nevrolingvističnem programiranju in komunikacijski kibernetiki.
Za več informacij o programu in prijavo na program nas kontaktirajte!
|
Kontaktna oseba:
Danica Šprah
E: danica@glottanova.si
T: 01/ 5200 674
M: 041 742 748
---
|