Program razvija vse kompetence, ki so potrebne za uspešno opravljanje poučevanja tujih jezikov po metodi Globanega učenja®.
Cilji
poznati in razumeti sebe kot učitelja,
odkriti lastne učiteljske potenciale,
poznati in razumeti odrasle v učnem procesu (posameznike in skupino),
vedeti in razumeti kako odrasli razmišljamo, se motiviramo in učimo,
odkriti prednosti sproščenega načina poučevanja,
spoznati učinkovitost uporabe glasbe pri poučevanju,
učinkovito obvladati medije (vizualne, avditivne in kinestetične),
učinkovito uporabljati vizualizacijo v učnem procesu,
učinkovito posredovati informacije v učnem procesu,
prepoznati in upoštevati različne učne tipe,
oblikovati učni načrt v skladu s potrebami udeležencev,
vaditi veščine kalibriranja,
vzpostaviti in ohranjati dober stik z udeleženci,
usposobiti udeležence za odpravljanje blokad in preokviranje omejujočih prepričanj v učnem proces pri učenju tujega jezika,
pomagati udeležencem pri zastavljanju in doseganju zastavljenih ciljev,
motivirati udeležence za aktivno in samostojno učenje,
učinkovito upravljanje s seboj in upravljanje skupinske dinamike,
oblikovati in ovrednotiti učni proces.
Vsebina
Okviri poučevanja tujih jezikov po metodi Globalno učenje Načela Globalnega učenja® ter učenje in poučevanje tujih jezikov
Elementi Globalnega učenja® pri učenju in poučevanju tujih jezikov
Učni tipi
- VAKOG
Kako delujejo naši možgani
- Možganom prilagojeno učenje in komuniciranje
Spomin
- Spominske tehnike pri učenju tujega jezika
Glasba
- Uporaba glasbe
- Glasbena knjižnica
- Uporaba glasu
- Glasba in besedilo
Sproščanje
- Vpliv sproščanja na učenje
- Dihalne tehnike
- Telesno sproščanje
Vizualizacija
- Vrste vizualizacije
- Uporaba notranje vizualizacije in učne faze
- Mediji in zunanja vizualizacija
- Pravila zunanje vizualizacije
Miselni vzorci
- Uporaba miselnih vzorcev pri učenju in poučevanju tujih jezikov
Mentalni trening
- Učenje in logične ravni osebnosti po Diltsu
- Preokvirjanje
- Oblikovanje željenega prepričanja
- Ustvarjanje pozitivne učne izkušnje
Oblikovanje učne ure Postavljanje ciljev
- Didaktični cilji
- Cilji udeležencev
- Osebni (učiteljevi) cilji
Organizacijski načrt
- Predstavitev tematike
- Aktivna faza učenja
- Pasivna faza učenja
- Aktivna faza učenja
- Integracija
Izvedba učne ure
- Strateška komunikacija
- Kalibriranje
Ravni komunikacije
- Zavedna in nezavedna komunikacija
- Verbalna, neverbalna in paraverbalna komunikacija
Vrnitveno sporočilo
- Vrste vrnitvenega sporočila
- Vrnitveno sporočilo kot del učnega procesa
Oblikovanje gradiva
Upravljanje s seboj Zaznavni položaji
Asociacija /disociacija
Kongruenten učitelj
Upravljanje z notranjimi stanji
Krogi odličnosti
Upravljanje skupinske dinamike
Uporaba didaktičnih iger
Ravnanje s problemi in konflikti
Evalvacija učnega procesa
Vrste evalavacije
Vrnitveno sporočilo kot oblika evalavacije
Logične ravni analize
Coaching
Vloga coachinga v učnem procesu
Priprava osebnega izobraževalnega načrta (OIN)
Samostojno učenje Učni tipi
- 4MAT
- M.B.T.I
Spomin
- Spominski sistemi
- Spominske tehnike
Vizualizacija
- Pisava
- Uporaba AV sredstev (flipchart, mehka tabla, bela tabla, računalnik, LCD prokjektor,...)
Izvedba učne ure
- Aktivno poslušanje
- Sidranje
Trajanje
Program Učitelj globalnega učenja® tujih jezikov v skupnem obsegu 90 ur je vsebinsko razdeljen na seminarski del (40 ur) in samostojno učenje (50 ur). Seminarski del poteka strnjeno v dveh modulih, ki trajajo tri dni (petek popoldne, sobota in nedelja dopoldne) ali drugače po dogovoru.
Certifikat
Udeleženci, ki po zaključenem usposabljanju uspešno opravijo vse predpisane obveznosti, prejmejo certifikat Glotta Nove.
Opombe
Program poteka v obliki delavnice, ki vključuje predavanja, vaje, individualno delo, delo v parih, igre vlog in seminarsko delo.
Samoučenje je namenjeno vodenemu samostojnemu študiju in poglabljaju vsebin in pridobivanju dodatnih trenerskih veščin za uspešno izvajanje tečaja tujega jezika po metodi GU, izdelavi seminarske naloge in pripravi samostojnih nastopov.
Udeleženci ob koncu usposabljana pripravijo seminarsko nalogo, vključno z gradivi, za 5-urni tečaj tujega jezika (1 jezikovna enota). Seminarsko nalogo, ki vključuje pripravo učnih ur za eno jezikovno enoto, predstavijo soudeležencem. Vsak udeleženec ima za svojo predstavitev na razpolago 45 minut, soudeleženci ob koncu predstavitve podajo vrnitvena sporočila.